System Center Operations Manager 2007 R2 – Ajan Kurulmasına Rağmen Makineler İzlenmiyor (Gri) Durumda

Problem: Ajan Kuruldu Ancak Makineler İzlenmiyor (Gri) Durumda

Bugün System Center Operations Manager 2007 R2 ajanını failover cluster olarak çalışan iki adet dosya sunucusuna kurdum –isimlerine de FS01 ve FS02 diyelim. Operations Manager konsolunda Tasks altında kurulum işleminin başarıyla bittiğini gördüm ve konsolun kendisini yenilemesini bekledim. Konsol yenilenip, yeni ajan kurulumlarını yönetim sunucusundan (management server) aldı.

Aradan bir süre daha geçtiğinde bu iki adet dosya sunucusunun hala izlenmiyor durumda olduğu dikkatimi çekti. Daha önceden bu tarz durumlarda SCOM ajanını yeniden başlatmak işe yaradığından, sunuculara oturum açtım ve ajanı durdurup yeniden başlattım. Ancak makineler bir türlü izlenemiyor durumdan kurtulmadı.

Analiz: Olay Günlükleri: Olay 20070 ve Olay 20000 – Çözümsüzlük

İlk aklıma gelen aksiyon duruma çözüm olmadığı için Olay Günlüklerine baktım. FS01’in Operations Manager günlüğüne baktığımda 20070 no’lu olay gözüme çarptı. Olay, FS01’in yönetim sunucusuna bağlandığını ancak kimlik denetiminin (authentication) hemen sonrasında bağlantının kesildiğini söylüyordu. Devamında ise, ajanın yönetim sunucusu ile iletişim kurma izninin (authorization) olmadığını, en iyisi 20000 numaralı olaylara bakmamın daha iyi olacağı yazıyordu.

Yönetim sunucusuna gidip Operations Manager günlüklerine baktım. 20070 olayı ile aynı anda 20000 olayının da kaydedildiğini fark ettim; 20000 olayı bana “yönetim grubu (management group) içinde yer almayan bir cihazın sağlık servisine (health service) ulaşmaya çalıştığı”nı söylüyordu.

Her ne kadar olaylar sorunun kimlik denetimi (authentication) ile ilgili olduğunu söylese de, ortada bir gariplik vardı:

  1. Ben ajanları bir yönetim sunucu üzerinden, aynı etki alanında (domain) bulunan iki adet dosya sunucusuna gönderdim,
  2. Dosya sunucularının yetkileri olmadığından yönetim sunucusu ile iletişim kuramadılar (Active Directory bu sunucuların kimliklerini kabul etmesine rağmen Operations Manager kabul etmedi),
  3. Operations Manager kendi üzerinden ajan kurulan makinelerin kendi yönetim grubunda olmadığını söylüyordu.

Tüm bunları bir araya getirdiğimde mantıklı bir çözüme varamadım. Ancak aklıma sorunun kimlik denetiminde değil de yapılandırma önbelleğinde (configuration cache) olabileceği aklıma geldi.

Çözüm: System Center Operations Manager Yapılandırma Önbellek XML Dosyası

Aslında ilginç olan yukarıda yazdıklarımın hiçbirisinin bu durumda kimlik denetimi ile ilgisi olmaması. Esas sorun Operations Manager’ın %Program Files%\System Center Operations Manager 2007\Health Service State\Connection Configuration Cache\<Yönetim Grubu Adı> altında bulunan OpsMgrConnector.Config.xml dosyasını güncelleyememesinden kaynaklanıyor.

Şu şekilde sorunu çözdüm:

  1. Yönetim sunucusu üzerinde Health Service’i durdurdum,
  2. %Program Files%\System Center Operations Manager 2007\Health Service State\Connection Configuration Cache\<Yönetim Grubu Adı> altındaki OpsMgrConnector.Config dosyasını yeniden isimlendirdim (ben genellikle DosyaAdı.Tarih.Saat olarak isim veriyorum; örneğin OpsMgrConnector.Config.20062011.1437.xml gibi),
  3. İzlenmiyor durumda olan tüm sunuculara bağlandım ve sunucular üzerindeki Health Service’i durdurdum,
  4. Yönetim sunucuya bağlanıp Health Service’i başlattım; Health Service başladığında yeni bir OpsMgrConnector.Config dosyası oluşturdu.
  5. İzlenmiyor durumda olan sunucularda durdurmuş olduğum Health Service’i yeniden başlattım.

Çok kısa bir süre içinde izlenmiyor durumda olan sunucularım griden yeşil renge döndü ve izlenmeye başlandı.

Bir Cevap Yazın

