System Center Virtual Machine Manager 2012 – System Center Operations Manager 2007 R2 ile Bağlantı

Microsoft’un “Dinamik BT” anlayışına güzel bir örnek olarak System Center Virtual Machine Manager (SCVMM) 2008 sürümünden itibaren sanal makina performans ve kaynaklarını dinamik olarak optimize edebiliyor olmasını verebiliriz. SCVMM’in bulunduğu ortamda aynı zamanda bir System Center Operations Manager (SCOM) kullanılıyorsa, SCVMM SCOM’dan gerekli performans verilerini alarak, yönettiği sanal makinaları bu performans verilerine göre optimize edebiliyor. SCVMM’in bu özelliğinden faydalanmak için 2 şartın var olması gerekiyor:

  1. Ortamda kurulu ve çalışır durumda olan bir SCOM altyapısının bulunması ve
  2. SCVMM çalışan sunucu üzerinde SCOM konsolunun kurulmuş olması.

Çalıştığım ortamda zaten SCOM altyapısı bulunduğundan, benim tek yapmam gereken SCVMM sunucusu üzerine SCOM konsolunu kurmak ve SCVMM üzerinden gerekli tanımlamaları yapmak (yukarıda belirttiğim iki şartın zaten yerine getirilmiş olduğunu varsayıyorum.)

SCVMM üzerinde SCOM sunucunu tanımlayabilmek için kullanacağımız sihirbazı SCVMM konsolunda Settings kısmında System Center Settings altından başlatıyoruz:

SCVMM altında System Center ayarları.

Operations Manager Server’a çift tıkladığımızda Operations Manager Sunucusunu belirleyeceğimiz sihirbaz açılıyor. Burada yapımızda olan Kök Yönetim Sunucusunu ve bu sunucu üzerinde kullanacağımız Run As hesabımızı belirliyoruz. Ben Run As hesabı olarak Local System hesabını belirledim, bu şekilde SCVMM Kök Yönetim Sunucusu üzerinden verileri bir sistem servis hesabı ile alacak.

Operations Manager bağlantısı için gerekli kullanıcı bilgileri.

Sihirbazın bir sonraki adımında SCOM Kök Yönetim Sunucusunun SCVMM’e hangi hesabı kullanarak bağlanacağını belirliyoruz. Burada SCVMM servis hesabı kullanmamıza izin vermediğinden, kullanıcı adı ve şifreyi belirliyoruz:

SQL Server Analysis Services bağlantı ayarları.

Üçüncü adımda, Performans ve Kaynak Optimizasyonu (Performance and Resource Optimization – PRO) özelliğini kullanıp kullanmayacağımızı belirliyoruz. Bu noktada sistemin bize söylediğine dikkat etmemiz gerekiyor: PRO özelliği her bir bulut (cloud), host grubu (host group), host kümesi (host cluster) için ayrı ayrı aktif edilmeli. Sadece burada PRO özelliğini kullanacağımızı belirtmemiz tüm SCVMM altyapısında PRO özelliğinin aktif edildiği anlamına gelmiyor.

Performans ve Kaynak Ayarları.

Dördüncü adımda SQL Server Analiz Servisine (SQL Server Analysis Services) bağlantımızı yapacağız. Öncelikle “Enable SSAS” ile SQL Server Analiz Servisini aktif hale getiriyoruz ve SSAS sunucu adı, SSAS instance adı ve bağlantı için kullanılacak portu belirliyoruz. Bu bağlantıyı sağlayacak kullanıcı adı ve şifreyi de alt satırda belirliyoruz:

SQL Server Analysis Services bağlantı ayarları.

Son adım ise bize yukarıdaki dört adımda yaptığımız tanımlamaları bir özet olarak gösteriyor. Finish butonuna basarak sihirbazımızı tamamlıyor ve SCOM bağlantısını yapmış oluyoruz.

Operations Manager'a kurulacak Management Pack'ler.

Settings -> System Center Settings -> Operations Manager Server adımını tekrar çalıştırdığımızda yönetim grubumuzu, kök yönetim sunucumuzu ve SCVMM tarafından kurulmuş yönetim paketlerini görebiliriz. Dikkat ederseniz PRO seçeneğini aktif hale getirdiğimizden PRO yönetim paketleri de kurulmuş durumda. SCOM tarafında ise bu yönetim paketlerini Administration -> Management Packs altından görebilirsiniz. Monitoring kısmında da System Center Virtual Machine Manager altında ilgili View’ların da yer almış durumda olduğunu görebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

