CA ArcServe Backup Otomatik Kartuş Slot Temizliği

CA ArcServe yazılımında sistem tarafından otomatik olarak kartuş temizliği yapılabilmesi için öncelikle tape library’mize bir temizleme kartuşu (cleaning cartridge) koymamız gerekiyor. Ben kullandığım bütün tape library’lerde temizleme kartuşunu en son slot’a koyuyorum (özel bir sebebi yok, sadece bu şekilde yapmak bana daha kolay geliyor.) Bundan sonra yapmamız gereken de tape library’de temizliğin ne kadar sürede bir yapılacağı. Bunun için de ben kendim için 80 saatlik bir süre belirledim, bu süre bütün hafta tape library’min toplam çalıştığı zaman; başka bir deyişle 80 saatlik süre benim haftada bir otomatik temizlik yapmamı sağlıyor.

Bu periyodik temizlik işlemini yapabilmek için ana menüden Administration -> Device seçiyor ve kullandığımız tape library’nin üzerine sağ tıklayarak Library Options‘ı seçiyoruz:

CA ArcServe Library özellikleri.

Açılan pencerede Cleaning sekmesine geldiğimizde, üst kısımda temizleme kartuşumuzu seçiyoruz, alt kısımda, Automatic tape cleaning altında da kaç saatlik bir süreden sonra otomatik temizleme yapılacağını belirliyoruz. Biraz önce bahsettiğim gibi ben 80 saat olarak belirledim:

Library otomatik temizlik ayarları.

Bu işlemden sonra CA ArcServe tape library’de 80 saatte bir otomatik olarak temizlik yapılmasını sağlıyor ve artık yedeklemelerimiz temizleme sebebiyle aksamıyor.

Bir Cevap Yazın

