Uzaktan Yönetilemez Durumdaki Ajanların Uzaktan Yönetilebilir Hâle Getirilmesi

Uzaktan Yönetilemeyen Durumdaki Ajanların Operations Manager Konsolunda Görüntülenmesi

Operations Manager konsolundaki ajanlar üzerinde yönetim sunucusu değişikliği, ajanın tamir edilmesi ya da karşı sistemden kaldırılması gibi işlemleri yapmak istediğimizde bu seçeneklerin kullanılamaz durumda olduklarını görürüz:

Yönetim sunucusunu değiştiremiyoruz.

İşlemlerin seçilemez durumda olmalarının sebebi Operations Manager veritabanında ilgili ajanın karşısındaki “manuel kurulu” (IsManuallyInstalled) seçeneğinin 1 olmasıdır. Yani eğer siz Operations Manager konsolundan sunucuyu belirleyerek ajanı uzaktan kurmak yerine, o sunucuya bağlanarak SCOM ajanının kurulumunu tamamladıysanız bu takdirde Operations Manager veritabanında bu ajan için IsManuallyInstalled değeri 1 olacaktır. Bu durumdaki bir ajanda da konsol üzerinden yukarıda belirttiğimiz yönetim sunucusunu değiştirme, ajanı tamir etme ya da kaldırma işlemlerini yapamayız.

Durumu düzeltmeden önce yapımızdaki manuel olarak kurulmuş ajanları Operations Manager konsolu üzerinden görelim. Konsolda Administration -> Agent Managed ekranına gelip başlık kısmı üzerinde sağ tıklayarak görüntümüzü özelleştirelim:

Konsol görünümünü kişiselleştiriyoruz.

Açılan pencerede de “Remotely Managable” seçeneğini işaretleyelim:

Görünüme ajanın uzaktan yonetilebilirlik bilgisini ekliyoruz.

Artık konsolumuzda uzaktan yönetilemeyen ajanları “Remotely Managed” kısmı altında görebiliriz. Remotely Managed değeri “No” olan ajanlar, bizim üzerinde işlem yapamadığımız ajanlardır:

Ajanların uzaktan yönetilebilirlik durumunu konsoldan görüntüleyebiliyoruz.

Peki ajanlar neden uzaktan yönetilemez duruma gelir? Bunun temelde 3 sebebi vardır:

  1. Ajanı Operations Manager konsolundan kurmuşuzdur ancak sonrasında herhangi bir sebepten konsolda “Agent Managed” altından silmişizdir ve ajan tekrardan Operations Manager ile konuşmaya başladığında “Pending Management” altına gelmiştir ve biz izlenmesine onay vermişizdir,
  2. Bir ajan herhangi bir sebepten dolayı Operations Manager konsolu üzerinden kurulamamıştır, biz ajanı sunucuya bağlanarak manuel olarak kurmuşuzdur,
  3. Kurulu olan ajanın herhangi bir sebepten dolayı çalışması ya da doğru çalışması ile ilgili bir sorunumuz vardır ve biz hata düzeltme sürecinde bu ajanı kaldırmışızdır veya yeniden kurmuşuzdur veya konsolda Pending Management altından onaylamışızdır.

Bu durumlarda Operations Manager veritabanında bu ajan için IsManuallyInstalled değeri 1 olarak belirlenir ve uzaktan yönetilemez hâle gelir.

Ajanların Uzaktan Yönetilebilir Duruma Getirilmesi

Bu işleme başlamadan önce bazı önemli konuları aklımızda tutmamız gerekiyor:

  1. Eğer ajan uzaktan yönetilemez durumda ise ve biz Operations Manager’a bir hotfix, yama ya da güncelleme (Cumulative Update’ler dahil) uygulamışsak, ajanlara bu güncellemeyi uygulamak için kesinlikle “Pending Management” altına almamamız gerekir.
  2. Eğer ajanların hangi yönetim sunucusuna rapor edeceğini Active Directory ile belirlemişsek, ajanların uzaktan yönetim değerini veritabanı üzerinden değiştirmememiz ve ajanı tamir etmememiz gerekir. Zira bu değişiklikler Active Directory entegrasyonunu bozacaktır.
  3. Bir güvenlik duvarı (firewall) ardında bulunan ve tamir edilemeyen ajanlar veya güvenlik duvarı port’ları sadece bazı yönetim sunucuları tarafına açık ajanlar veya birden çok yönetim sunucusu bulunan ortamlarda sadece bir yönetim sunucusuna rapor etmek için güvenlik duvarı yapılandırılan sunucularda çalışan ajanların IsManuallyInstalled değerini veritabanı üzerinden değiştirmememiz gerekir. Eğer değişikliği yaparsak ajan rapor edeceği yönetim sunucunu bulamayacak ve boşta (orphan) durumda kalacaktır.

Benim çalıştığım birçok projede 2. ve 3. maddeler ile ilgili bir sorun yoktu. Ancak elbette bu durumun sizin ortamınızda olmayacağı anlamına da gelmiyor. Bu sebepten değişiklikleri yapmadan önce ortamınızın detaylı bir değerlendirmesini yapmanız gerekiyor.

Eğer herhengi bir sorunumuz yoksa, SQL Server Management Studio’dan Operations Manager veritabanına (Datawarehouse değil) bağlanalım ve hangi ajanlarımızın uzaktan yönetilemez durumda olduğuna bakalım:

SELECT bme.DisplayName FROM MT_HealthService mths
INNER JOIN BaseManagedEntity bme ON bme.BaseManagedEntityId = mths.BaseManagedEntityId
WHERE IsManuallyInstalled = 1

Aşağdaki sorgu IsManuallyInstalled değeri 1 olan tüm ajanlar için bu değeri 0 yapacaktır:

USE OperationsManager
UPDATE MT_HealthService
SET MT_HealthService.IsManuallyInstalled=0
WHERE MT_HealthService.IsManuallyInstalled=1

Eğer herhangi bir sebepten, sadece belirli ajanlar için IsManuallyInstalled değerini değiştirmek istiyorsak, o zaman aşağıdaki sorguyu çalıştırmamız gerekir:

UPDATE MT_HealthService
SET IsManuallyInstalled=0
WHERE IsManuallyInstalled=1
AND BaseManagedEntityId IN
(SELECT BaseManagedEntityID FROM BaseManagedEntity
WHERE BaseManagedTypeId = 'AB4C891F-3359-3FB6-0704-075FBFE36710'
AND DisplayName = 'ajanadı.etkialanı’)

Kaynaklar:

Holman, Kevin, “How to get your agents back to “Remotely Manageable” in OpsMgr 2007 R2”, http://blogs.technet.com/b/kevinholman/archive/2010/02/20/how-to-get-your-agents-back-to-remotely-manageable-in-opsmgr-2007-r2.aspx

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s