SCCM 2012 Site Sınırları (Site Boundaries)

SCCM 2012’de site sınırı, yönetmek istediğimiz bir ya da birden fazla cihazın bulunduğu bir ağı (network) ifade eder. Site sınırı aşağıdakilerin herhangi birisinden ya da birden fazlasının bir araya gelmesinden oluşabilir:

  • IP alt ağı (subnet),
  • Active Directory site,
  • IP v6 ön eki (prefix),
  • IP adres aralığı.

SCCM 2012’de site sınırlarını kullanabilmek için öncelikler sınır grubu (boundary group) oluşturmak ve sınır(lar)ı da bu sınır grubu içine kaydetmek gerekir. Sınır grupları istemcilerin kendileri için atanan siteleri ve yazılım, güncellemeler, işletim sistemi imajları gibi yazılım yüklemeleri için içerikleri bulmalarını sağlar.

SCCM 2012 ile birlikte sınırlar artık siteye özel olmak zorunda değillerdir. Bunun yerine SCCM hiyerarşisi için sınırlar bir kere tanımlanır ve tüm hiyerarşide kullanılabilir. Ancak sınırlar içinde bulunan cihazların kendilerine atanan siteleri ya da dağıtım noktalarını bulabilmeleri için her sınırın mutlaka bir sınır grubunda bulunması gerekir. Sınır tanımlamak, bu sınır içinde bulunan istemcileri yönetmek için yeterli değildir; bir sınır mutlaka bir sınır grubu içinde yer almalıdır.

İçerik Konumu

SCCM 2012’de her sınır grubu için bir ya da daha fazla dağıtım noktası atayabiliriz. Tersi şekilde bir dağıtım noktasını da birden çok sınır grubu içinde tanımlayabiliriz. Bir istemci bir kurulum için içerik talep ettiğinde SCCM, istemciye içeriğin bulunduğu dağıtım noktalarını içeren bir liste gönderir. Bu listedeki dağıtım grupları da istemcinin bulunduğu ağ konumunu içeren sınır grubuna atanmış bulunan dağıtım gruplarıdır.

SCCM 2012’de içerik konumunu belirlemek için birbiriyle örtüşen sınır gruplarının oluşturulabilir. Örneğin, bir istemci içerik talebinde bulunmuş olsun ve istemcinin bulunduğu ağ konumu birden çok sınır grubunda tanımlanmış olsun. Bu durumda SCCM, istemcinin istediği içeriğin bulunduğu tüm dağıtım noktalarını bir listesini istemciye gönderir. Bu gönderim, istemcinin kendisine en yakın sunucudan içeriği alabilmesini sağlar.

Bir sınır grubu içindeki her bir dağıtım noktasının ağ bağlantı hızını tanımlayabiliriz. Bu tanımlanan hızlar, istemciler tarafından içerik temini için dağıtım noktalarını seçerken kullanılır. Varsayılan olarak, ağ bağlantı hızı Fast (hızlı) olarak tanımlanmıştır, ancak Slow (yavaş) olarak değiştirilebilir. Ağ bağlantı hızı ve kurulum yapılandırması, bir istemcinin atandığı sınır içinden içerik temin edeceği dağıtım noktasını belirlemesini sağlar.

Bir Cevap Yazın

