SCCM 2012 Yapılandırması – Bölüm 1: Keşif (Discovery) Metotlarının Düzenlenmesi

Bu işlemleri SCCM 2012 sunucumuz üzerinde sccmadmin kullanıcısı ile yapıyoruz.

SCCM 2012 kurulumu konusunda temel adımları geride bıraktık ve artık SCCM 2012 yapılandırması ksımına geçiyoruz. Eğer bu makaleye kadar beni takip ettiyseniz şu anda SCCM 2012 kurulumunuz sorunsuz olarak çalışır durumda olmalıdır. SCCM 2012 yapılandırması ile ilgili ilk adımımız keşif metotlarını yapılandırmak olacak, bu yüzden eğer henüz okumadıysanız SCCM 2012 keşif metotları ile ilgili yazımızı okumanızı öneririm.

SCCM 2012 keşif metotlarına Administration sekmesinde Overview -> Hierarchy Configuration -> Discovery Methods altından ulaşıyoruz:

SCCM 2012 varsayılan keşif metodları.

Fark ettiğimiz üzere Heartbeat dışındaki tüm keşif metotları varsayılan olarak kapalı (disabled) durumda. Biz sırayla bütün keşif metotlarını açık (enabled) duruma alarak yapılandıracağız. İlk olarak Active Directory Forest Discovery ile başlıyoruz. Bunun için Active Directory Forest Discovery üzerine sağ tıklayarak Properties (özellikler) seçiyoruz:

Active Directory keşif metodu özellikleri.

Active Directory Forest Discovery’yi açmak için aşağıdaki seçenekleri işaretliyoruz. Bu seçenekler:

  • Enable Active Directory Forest Discovery: Forest Discovery’yi açar,
  • Automatically create Active Directory site boundaries when they are discovered: Active Directory altında bulunan site sınırları keşfedildiğinde otomatik olarak SCCM 2012’de bu sınırlar oluşturulur,
  • Automatically create Active Directory IP address range boundaries for IP subnets when they are discovered: Active Directory altında bulunan IP adres alt ağları keşfedildiğinde otomatik olarak SCCM 2012’de bu alt ağlar site sınırları olarak oluşturulur.

AD Forest Keşif ayarları.

“Apply” ve “OK” dediğimizde aşağıdaki soruyu alacağız:

Keşif metodunu hemen çalıştırıyoruz.

“Yes” ile bütün Active Directory Forest keşfinin hemen başlatılmasını sağlıyoruz.

Bir sonraki keşif metodu Active Directory Group Discovery metodu. Bu metodun üzerine sağ tıklayarak “Properties” seçiyoruz. “General” sekmesinde “Enable Active Directory Group Discovery” seçeneğini işaretliyoruz ve alt kısımda “Add” tuşuna basarak “Location…” ile Active Directory’de grupların aranacağı yeri seçiyoruz:

AD Gruplarının keşfi için ayarlar.

Açılan pencerede “Browse” tuşuna basarak hangi Active Directory container’da arama yapacağımızı belirliyoruz. Ben, tüm Organization Unit’ler altında bulunan grupların keşfedilmesini istediğimden tüm domain’i seçtim:

Active Directory container seçimi.

“OK” ile container seçme penceresini kapattım. İsim olarak “Contoso Test Site” verdim ve tüm alt container’ların aranması için “Recursively search Active Directory child containers” seçeneğini işaretledim. Bu keşif için de site sunucusunun computer hesabını (yani contosoSCCM2012$) kullandım:

Active Directory konteyneri eklendi.

“OK” ile pencereyi kapattığımda “General” sekmesi aşağıdaki gibi oldu:

Active Directory'de yer (location) eklendi.

“Polling schedule” sekmesine geldiğimizde “Enable delta discovery” seçeneğini işaretleyerek keşfin sadece değişiklikleri bularak getirmesini sağlıyoruz. Bu artımlı keşif metodu varsayılan olarak 5 dakikada bir çalışacak şekilde ayarlanmış durumda, ben de bunu değiştirmiyorum:

Active Directory Grup Keşfinde sorgulama aralığı ve artımlı sorgulama ayarları.

Son sekme olan “Option” sekmesinde “Discover the membership of distribution groups” seçeneğini işaretleyerek dağıtım grupları keşfedildiğinde aynı zamanda üyeliklerin de (membership) keşfedilmesini istiyorum:

AD Grup keşif seçenekleri.

“Apply” ve “OK” ile değişikliklerimi kaydediyorum ve bir sonraki keşif metodu olan “Active Directory System Discovery” metodunun özelliklerini açıyorum. “General” sekmesinde “Enable Active Directory System Discovery” seçeneğini işaretleyerek Active Directory altında bulunan sistemlerin keşfinin yapılacağı container’ı seçmek üzere üzerinde sarı yıldız olan tuşa basıyorum:

Active Directory Sistem keşfi genel özellikleri.

Açılan pencerede “Browse” tuşuna basarak keşfin yapılacağı container’ı seçiyorum. Önceki adımda olduğu gibi ben bütün Active Directory altında keşif yapılmasını istediğim için en üstte “contoso” container’ını seçiyorum:

AD Sistem keşfinde Active Directory'deki container'ları ekleme.

“OK” ile onayladığımda arama yapılacak olan container aşağıdaki gibi belirlenmiş olacak. Seçilen container altındaki alt container’ları aramak ve Active directory grupları içindeki öğeleri de keşfetmek için “Recursively search Active Directory child containers” ve “Discover objects within Active Directory groups” seçeneklerini işaretliyorum. Keşif için önceki metotta olduğu gibi  yine computer hesabını kullanıyorum:

Active Directory konteyneri eklendi.

Bu işlemlerden sonra “General” sekmesi aşağıdaki gibi olacaktır:

Active Directory konteyner eklendi.

“Polling schedule” sekmesi bir önceki metod ile aynı olduğundan burada ayrıca değinmeyeceğim. Ancak “Active Directory Attributes” sekmesi bizim için önemli. Varsayılan olarak SCCM, Active Directory altında bulduğu GUID, isim, işletim sistemi, SID gibi bilgileri keşfeder. Eğer biz varsayılan bu bilgilere ek olarak Active Directory altında bulunan başka bilgilerin de keşfedilmesini istiyorsak (örneğin sistem yöneticisinin adı (adminDisplayName) gibi), keşfedilmesini istediğimiz bilgileri “Available attributes” altından seçip “Add” tuşuna basarak “Selected attributes” altına alıyoruz. SCCM 2012 tarafından sağlanan bu özellik, Active Directory altında fazlaca özelleştirme yapan firmaların bu özel bilgileri de alabilmesine olanak verdiğinden çok işlerine yarayacaktır. Benim bu şekilde bir ek bilgi keşif isteğim olmadığından bu sekmede herhangi bir düzenleme yapmıyorum:

Active Directory sistem keşfinde varsayılanlara ek Active Directory özellikleri ekleme.

“Apply” ve “OK” ile yaptığım değişiklikleri kaydediyorum ve sonraki keşif metodu olan “Active Directory User Discovery” metodunun özelliklerini açıyorum. Bu metodda “General” sekmesinde “Enable Active Directory User Discovery” seçeneğini işaretliyorum. Keşif yapılacak olan container’ı da bir önceki metotta olduğu gibi seçiyorum. Seçimlerimizi yaptıktan sonra “General” sekmesi aşağıdakine benzer olacaktır:

Active Directory'de yer (location) eklendi.

“Apply” ve “OK” ile çıkıyoruz.

Son keşif metodumuz ağ (network) keşfi. Network Discovery üzerine sağ tıklayarak “Properties” seçiyoruz. “General” sekmesinde “Enable network discovery” seçeneğini işaretleyerek ağ keşfini açıyoruz. Ben ağdaki tüm altyapı (topology), istemciler ve bu istemcilerin işletim sistemlerini de keşfetmek için “Topology, client, and client operating systems” seçeneğini işaretliyorum:

Ag keşfi genel özellikleri.

“Subnets” sekmesinde yukarıda işaretlediğimiz altyapı ve cihazların keşfedileceği alt ağları belirliyoruz. Örnek olarak 10.10.10.0/255.255.255.0 ağını belirliyorum:

Ağ keşfinde sınır olarak alt ağ (subnet) ekleme.

“Domains” altında daha önceki adımlarda olduğu gibi Etki Alanımızı ekledikten sonra, SNMP cihazlarının keşfini sağlamak üzere SNMP sekmesine geliyoruz ve cihazlarda kullanılan community string değerini giriyoruz:

Ağ keşfinde kullanılacak SNMP Community Name'i ekleme.

“SNMP Devices” altında keşfedilecek SNMP cihazlarının IP adreslerini giriyoruz.

“DHCP” sekmesinde ise ortamımızda bulunan ve Microsoft’un DHCP standartları kapsamında yayın yapan, DHCP sunucusu olarak çalışan ağ cihazlarını keşfetmek için bu cihazların IP adreslerini giriyoruz.

En son sekmemiz olan “Schedule” sekmesinde ise ağ keşfinin çalışacağı zamanlamayı belirliyoruz. Ben 2 saatte bir keşif yapılması için aşağıdaki gibi düzenleme yaptım:

Ağ keşfinde kesif zamanlamasi belirleme.

Her zaman olduğu gibi “Apply” ve “OK” ile değişikliklerimizi kaydediyoruz.

Tüm bu işlemlerden sonra “Discovery Methods” altında tüm keşif metotları aşağıdaki gibi “Enabled” olarak gözükecektir:

Tüm keşif metodları yapılandırıldı.

Keşif metotlarından sonraki yapılandırmamız site boundary yani site sınırlarını belirlemek olacaktır.

Bir Cevap Yazın

