SCCM 2012 Yapılandırması – Bölüm 3: Varsayılan Ajan Seçeneklerinin Düzenlenmesi

SCCM 2012 ile birlikte istemcilere kuracağımız ajan ile ilgili çok fazla yapılandırma seçeneğine sahip olduğumuzu daha önce konuşmuş ve bu seçenekleri detaylı olarak incelemiştik. Bu yazımızda ortamımızda kuracağımız tüm makinalarda geçerli olacak varsayılan ajan seçeneklerini yapılandıracağız.

Varsayılan ajan ayarlarına Administration -> Client Settings altında “Default client settings” üzerine sağ tıklayıp “Properties” seçerek ulaşıyoruz:

SCCM varsayılan ajan ayarları.

Ortamımızda ajanların 15 dakikada bir SCCM sunucusunu sorgulamasını, istemcilerin kullanıcılar ile ilgili ilkeleri de sorgulamalarını ve Internet üzerinden gelen ilke isteklerine cevap vermemesini istiyoruz (ajan ayarları ile ilgili yazımızda konuştuğumuz gibi ajanların SCCM sunucusunu sorgulama süresini en az 60 dakika, tercihen daha fazla yapmanızı (720 dakika gibi) tavsiye ederim.)

Ajan Ayarları - İstemci Politikası.

Kullanıcıların Uygulama Kataloğu Web Sitesine bağlanabilmesi için Web Sitesinin adresini belirleyeceğiz ve bağlanan kullanıcıların bir sorun yaşamaması için Uygulama Kataloğu Web Sitesini Internet Explorer’da Trusted Zones altına ekleyeceğiz. Uygulama Kataloğunda firma adımızın da Contoso Holding olarak görünmesini sağlayacağız.

Bu adımları gerçekleştirmek için Bilgisayar Ajanı (Computer Agent) altında “Default Application Catalog website point” karşısında “Set Website” düğmesine basarak Uygulama Kataloğu web sitemizi belirliyoruz:

Ajan Ayarları - Uygulama Kataloğu Web Sitesi Noktası seçimi.

Sonrasında “Add default Application Catalog website to Internet Explorer trusted sites zone” değerini “True” yapıyoruz ve “Organization name displayed in Software Center” karşısında da firma adımızı (örneğimizde Contoso Holding) yazıyoruz. Bu işlemleri yaptığımızda Bilgisayar Ajanı seçenekleri aşağıdaki gibi olacaktır:

Ajan Ayarları - ayarları yaptıktan sonraki durum.

Yazılım Envanteri (Software Inventory) kısmında varsayılan değer olan yazılım envanteri toplama seçeneğini aktif halde bıraktım, ancak yazılım envanteri toplama aralığını “Schedule” altından 1 gün olarak belirledim.

Ortamımızda istemcilerin yazılım güncellemelerini her gün kontrol etmelerini istiyoruz. Bunun için Yazılım Güncellemeleri (Software Updates) altında “Enable software updates on clients” seçeneğinin “True” olduğunu görüyoruz ve “Software update scan schedule” karşısındaki “Schedule” düğmesine basarak “Simple schedule” değerini aşağıdaki gibi 1 gün olarak belirliyoruz:

Ajan ayarları - Yazılım Güncellemeleri.

Kullanıcılar ve cihazlar arasında bir bağ kurulması için, bir kullanıcının bir cihazı 30 gün boyunca günde en az 5 saat kullanması şartını koydum. SCCM’in kullanıcı verilerine göre kullanıcı-cihaz bağı kurmasını istemediğim için “Automatically configure user device affinity from usage data”     değerini “False” olarak bıraktım ancak kullanıcıların kendi birincil cihazlarını belirlemesine izin verdim:

Ajan Ayarları - Kullanıcıların birincil cihazını belirlemesine izin verme.

Artık SCCM 2012 ajanımızı ortamımızda kurmaya başlayabiliriz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s