Asus DSL N14-U Download Master Bittorrent Ayarları

Asus DSL N14-U modemim ile ilgili genel fikirlerimi bir önceki yazımda paylaşmıştım. Aslında o yazıdan sonra Download Master uygulaması ile bir çok sorun yaşadım. Sonrasında pes edip bir süre yeni bellenim (firmware) bekledim. Yeni firmware çıkınca sırasıyla fabrika ayarlarına geri döndüm, bellenimi güncelledim ve Download Master uygulamasını kurdum. Download Master uygulaması da düzgün bir şekilde çalışmaya başladı (kıssadan hisse: modeminizi alır almaz firmware’inizi güncelleyin).

Ancak tabi ki yine canımı sıkacak bir konu çıktı. Download Master uygulamasında torrent eklediğiniz zaman aynı anda sadece 2 torrent indirilebiliyor ve en fazla da 30 adet torrenti sıraya ekleyebiliyorsunuz. Burada sorun 2 adete torrent’te bir sorun yaşarsanız ve bu torrentler bir şekilde indirilemez durumda olduğunda kalan 28 torrent’iniz de bekliyor. Bekleyen torrent’i durdurup diğer torrent’i de başlatamıyorsunuz. Hoş bunu yapsanız ne işe yarayacak ki, her dakika başında durup torrent yönetimi yapamayacağımıza göre…

BUNDAN SONRA YAPTIKLARIM TAMAMEN KENDİ İNİSİYATİFİMDE YAPTIKLARIM. YAPARSINIZ ÇALIŞIR, ÇALIŞMAZ, SORUMLULUK TAMAMEN SİZE AİT. SİZE DESTEK VERMEM. MODEMİNİZDE BİR İŞLEM YAPMAM. SİZİN İÇİN ARAŞTIRMA YAPMAM. MODEMİNİZ GARANTİ DIŞI KALABİLİR, UYGULAMANIZ ÇALIŞMAYABİLİR. BU SONUÇLARI GÖZ ÖNÜNE ALARAK İŞLEMLERİ YAPIP YAPMAMAYA KARAR VERİN.

Uyarımızı yaptıktan sonra devam edelim…

En sonunda hiç sevmememe rağmen modeme telnet ile bağlanıp bir bakmaya karar verdim. Neticede 2 torrent aynı anda indirme ve 30 torrent bir yerlerde yazılı olmalı ancak arabirimde gösterilemiyor durumda olmalıydı. Hemen Putty uygulamasını açıp telnet ile modeme logon oldum.

Modemde bash kabuğunda değil sh kabuğunda çalışıyorsunuz ve chsh ile kabuk değiştiremiyorsunuz. Modemde Busybox isimli gömülü (embedded) bir Linux dağıtımı çalışıyor. busybox komutunu çalıştırarak kullanabileceğiniz komutları görebilirsiniz:

busybox komutunun çıktısı

busybox komut çıktısı bize hangi komutları kullanabileceğimizi gösteriyor.

(Eğer “hazır gelmişken bir sağa-sola bakayım” derseniz cat /proc/version, cat /proc/cpuinfo, mount komutları ile modeminizle ilgili biraz daha detaylı bilgiye erişebilirsiniz.)

Konumuza dönersek, dosya sistemine ls ile bir göz attıktan sonra Download Master uygulaması için hemen /opt/etc dizinine girdim. ls -l ile dizine baktığımda aradığımın çok yakında olduğunu gördüm:

drwxrwxrwx    1 admin    root            0 Oct 20 10:14 asus_conf.d
-rwxrwxrwx    1 admin    root        11269 Jul 22  2013 asus_lighttpd.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root           39 Feb 18  2014 asus_lighttpdpassword
-rwxrwxrwx    1 admin    root         3264 Oct 25  2012 asus_modules.conf
drwxrwxrwx    1 admin    root            0 Oct 20 10:16 asus_script
drwxrwxrwx    1 admin    root            0 Oct 25 17:17 dm2_amule
-rwxrwxrwx    1 admin    root           40 Oct 20 10:17 dm2_ed2k.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root          662 Oct 25 17:20 dm2_general.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root          662 Oct 25 17:20 dm2_general_bak.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root        36106 Oct 25 17:25 dm2_nzbget.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root           97 Oct 25 17:24 dm2_snarf.conf
-rwxrwxrwx    1 admin    root          154 Jan  1  2011 dm2_transmission.conf
drwxrwxrwx    1 admin    root            0 Oct 20 10:16 downloadmaster
drwxrwxrwx    1 admin    root            0 Oct 20 10:16 init.d
-rwxrwxrwx    1 admin    root          240 Dec 20  2011 ipkg.conf

Download Master’ın yapılandırma dosyası bu olmalıydı. Hemen cat dm2_general.conf ile dosyanın içeriğine baktım. Bir de ne göreyim 🙂

Enable_time=0
Start_hour=00
Start_minute=00
End_hour=23
End_minute=59
Day=1111111
Download_dir=/tmp/mnt/sda/Download2/Complete
Refresh_rate=5
$MAINDIR=/tmp/mnt/sda/Download2/Complete
$EX_MAINDIR=/tmp/mnt/sda
EX_DOWNLOAD_PATH=/tmp/mnt/sda/Download2/Complete
BASE_PATH=/tmp/mnt/sda
MISC_HTTP_X=0
APPS_DL_SHARE=1
LAN_IP=192.168.1.1
MISCR_HTTPPORT_X=8080
MISCR_HTTP_X=0
DM_PORT=8081
LANGUAGE=EN
PRODUCTID=DSL-N14U
APPS_DEV=sda
WAN_IP= 100.100.100.100
DDNS_ENABLE_X=0
DDNS_HOSTNAME_X=
MAX_ON_HEAVY=2
MAX_QUEUES=30
MAX_ON_ED2K=2
RFW_ENABLE_X=1
DEVICE_TYPE=ufsd
dm_radio_time_x=00002359
dm_radio_time2_x=00002359
serial=0
vonder=067b
product=2507
partition=a
MISC_SEEDING_X=1

Aradığımız yapılandırma detayları bunlardı belli ki. Hemen ps ile çalışan süreçlere baktım. dm2_transmission_daemon olarak Download Master çalışıyordu (evet, aynı şeyi düşünüyoruz: Download Master Transmission Bittorrent istemcisinin birazcık değiştirilmiş hali).

İstediğim değişiklikleri yapabilmem için öncelikle uygulamayı sonlandırmam, sonrasında değişiklikleri yapıp tekrar başlatmam gerektiği için modemin arayüzüne girip Download Master uygulamasını Disable durumuna aldım (evet, killall ile de yapabilirdim ancak bu yöntem bence daha garanti). Sonrasında Putty ekranından

cp dm2_general.conf dm2_general.conf_20151025_1615

ile yapılandırma dosyasının yedeğini aldım. Ardından ile dosyada vi dm2_general.conf ile ilgili satırları değiştirdim. Test için

MAX_ON_HEAVY=6
MAX_QUEUES=40

değerlerini verdim. Sonrasında modemin arayüzünden Download Master uygulamasını Enable durumuna aldım. Bir süre geçip tracker’lar güncellendikten sonra gerçekten aynı anda 6 adet torrent’in indiğini, 40 adede kadar da torrent ekleyebildiğimi gördüm.

Eğer bir sorun ile karşılaşırsam şu adımları izlemeyi planlıyorum:

  • Download Master uygulamasını Disable duruma alıp, dm2_general.conf_20151025_1615 yedeğimden geri döndükten sonra uygulamayı Enable duruma alma. Çalışmazsa,
  • Download Master uygulamasını tamamen kaldırıp yeniden yüklemek. Çalışmazsa,
  • Download Master uygulamasını tamamen kaldırıp, /etc/opt dizininden varsa dm2 ile başlayan kalıntı dosyaları silip tekrar yüklemek. Çalışmazsa,
  • Fabrika ayarlarına geri dönüp sonrasında firmware recovery yapmak.
Asus DSL N14-U Download Master Bittorrent Ayarları” üzerine 10 düşünce

  1. Ümit

    dostum bunu yapıcam deniycem şimdiden teşekkür ediyorum derdime derman olmussun. bende de aynı modem var ancak şunu da merak ediyorum transmission daha işlevsel duruyor sence kurulum şansı varmı diğer üst model asus modeller gibi ?

    Beğen

    Cevapla
  2. Selim

    Slm Tolga Bey bende cihazı aldım ancak bazı torent uygulamarını Download masterla indiremezken uTorrent’le indirebiliyorum. Format desteklenmiyoor yazıyo nedeni ne olabiir?

    Beğen

    Cevapla
    1. Tolga BALCI Yazıyı Yazan

      Selim Bey merhaba. Açıkçası buna net bir cevap verebilecek durumda değilim. Ancak size henüz denemediyseniz iki şey önerebilirim: (1) Magnet link’i kopyalayıp Download Master’a yapıştırabilirsiniz (2) .torrent dosyasını indirip bunu Download Master’a yükleyebilirsiniz.

      Beğen

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

